Pasageri cu handicap sau cu mobilitate redusa

Înainte de calatorie

Pentru asigurarea unei calatorii placute cu avionul, solicitati asistenta speciala din momentul rezervarii biletului. Agentul responsabil de îmbarcare va fi prevenit din timp asupra tipului de asistenta necesara, iar dumneavoastra veti fi asistat de o persoana calificata.

Parcare

  • Parcarile publice ale aeroportului dispun de locuri special destinate persoanelor cu mobilitate redusa.

În terminal

  • Usile de acces în terminale sunt automate.

Toaletele special amenajate pentru a permite utilizarea acestora de catre persoanele care se deplaseaza în carucior se afla în zona publica a terminalului de plecari internationale si tranzit cât si în terminalul de sosiri internationale.

Asistenta medicala de urgenta

  • Apelurile de urgenta sunt preluate cu promptitudine  si profesionalism de cadre medicale specializate

Servicii asigurate

  • Însotirea PMR (Pasageri cu Mobilitate Redusa) de la prezentarea pe aeroport pâna la biroul informatii si la alte puncte de interes pentru acesti pasageri cu nevoi speciale;
  • Însotirea PMR la ghiseul check-in
  • Transferul PMR, daca este cazul, de pe WHC propriu, pe cel al aeroportului si predarea sa la bagaje de cala
  • Înregistrarea si predarea bagajelor
  • Deplasarea de la ghiseul check-in la aeronava cu îndeplinirea procedurilor legale de trecere a frontierei, vama si controlul de securitate;
  • Îmbarcarea la bordul aeronavei;
  • Deplasarea de la usa aeronavei spre locul atribuit
  • Depozitarea si recuperarea bagajului de la bordul aeronavei
  • Deplasarea de la locul atribuit spre usa aeronavei
  • Debarcarea de la bordul aeronavei
  • Deplasarea de la aeronava spre locul destinat de preluare a bagajelor, cu îndeplinirea procedurilor legale privind trecerea frontierei si vama
  • Deplasarea de la locul destinat de preluare a bagajelor la punctul desemnat
  • Asigurarea accesului la zborurile de corespondenta în caz de tranzit, cu furnizarea asistentei în zonele terminalului si operationale
  • Însotirea la grupurile sanitare
  • Faciltarea acordarii de catre persoana însotitoare, la cerere, asistenta pentru îmbarcare/debarcare PMR, în conformitate cu prevederile regulamentelor de securitate aeroportuara, în vigoare.

Standarde de calitate pentru serviciul de asistenta pasageri cu mobilitate redusa

Standarde de calitate pentru Serviciul de Asistenta Pasageri cu Mobilitate Redusa Perioada de asteptare pentru disponibilitatea serviciului de asistare PMR.

În conformitate cu Articolul 9 al Regulamentului (EC) 1107/2006 – Standarde de calitate cu privire la asistenta si DOC 30 ECAC Annex J – Code of Good Conduct in Ground

Handling for Persons with Reduced Mobility, S.A.P.M.R. a stabilit urmatoarele standarde de calitate cu privire la disponibilitatea serviciului:

Disponibilitatea serviciului la plecare – anuntat cu 48h în avans prin mesaje SITA sau alte forme de comunicare.

  • Disponibilitate 80% < 5 min de asteptare
  • Disponibilitate 90% < 10 min de asteptare
  • Disponibilitate 100% < 15 min de asteptare

Disponibilitatea serviciului la plecare – neanuntat (prezentare directa a pasagerului PMR la ghiseul dedicat sau la interfonul din parcare)

  • Disponibilitate 80% < 10 min de asteptare
  • Disponibilitate 90% < 15 min de asteptare
  • Disponibilitate 100% < 20 min de asteptare

Disponibilitatea serviciului la sosire – anuntat SITA sau prin alte forme de comunicare înainte de aterizarea aeronavei

  • Disponibilitate 80% < 5min de asteptaredupa parcarea aeronavei la pozitie
  • Disponibilitate 90% < 10 min de asteptaredupa parcarea aeronavei la pozitie
  • Disponibilitate 100% < 15 min de asteptaredupa parcarea aeronavei la pozitie

Disponibilitatea serviciului la sosire – neanuntat înainte de aterizarea aeronavei

  • Disponibilitate 80% < 10 min de asteptaredupa parcarea aeronavei la pozitie
  • Disponibilitate 90% < 15 min de asteptaredupa parcarea aeronavei la pozitie
  • Disponibilitate 100% < 20 min de asteptaredupa parcarea aeronavei la pozitie