Aeroportul TRANSILVANIA s-a redeschis traficului aerian

Din 28 Mai 2011 orele 11,00 Aeroportul TRANSILVANIA Targu Mures s-a redeschis traficului aerian dupa 6 zile cu lucrari intense de reparati la pista de decolare /aterizare.
Pe perioada 22-28 Mai 2011 cat aeroportul a fost inchis tehnic s-au efectuat reparati la dalele de beton ale pistei de decolare/aterizare pe o suprafata de 2000mp.
Lucrarile s-au efectuat la nu mai putin de 130 de dale fisurate care au fost inlocuite in totalitate, fapt ce a necesitat o interventie speciala cu betoane dupa o reteta cu priza rapida
Majoritatea dalelor aveau incastrate trasee electrice si lampi ce fac parte din sistemul de balizaj luminos, aspect ce a necesitat o tehnologie si o atentie in lucru aparte.
Din procesul tehnologic pentru executarea lucrarilor la dalele de beton sau remarcat procesele de taiere cu disc diamantat, indepartarea traseelor electrice si a lampilor de la balizaj, spargerea dalelor (5mx4mx28cm) cu autopicamere, excavarea bucatilor de betoane (85kg) cu echipamente senilate protejate cu cauciuc, indepartarea si transportarea bucatilor de beton, refacerea “patului” de sub dale, aplicarea stratului hidro-izolant, turnarea betoanelor, taierea rosturilor, colmatarea rosturilor, repozitionarea traseelor electrice si a lampilor de la balizaj, verificarea retelelor electrice afectate, curatarea suprafetelor de miscare cu autosuflante, etc.
Lucrarile la dalele de beton de la pista de decolare/aterizare au fost programate din timp pentru aceasta perioada in functie de temperaturi si reteta de betoane care necesita expertize periodice la laboratoarele de specialitate. In acest context conducerea aeroportului a analizat impreuna cu operatorii aerieni ce executau zborurui regulate pe aeroport identificarea modului de afectare minimal al traficului aerian. Pentru un cat mai mic disconfort al pasagerilor s-a luat decizia ca pe durata de interventie la pista de 6 zile, pentru cele 38 de zboruri afectate sa nu se vanda bilete de calatorie.
Pista betonata a aeroportului a fost turnata in 1968 pe o suprafata de 1350m x 45m si extinsa in 1975 cu 650m x 45m fapt ce impunea reparatii capitale ce trebuiau efectuate deja de 2 ori, dar datorita fondurilor insuficiente acestea s-au facut esalonat anual functie de prioritati si a fondurilor avute la dispozitie. Implicarea deosebita a conducerii aeroportului in intretinerea pistei impreuna cu specialistii avuti la dispozitie a marit durata de operare a pistei, aspect facilitat si de volumul redus de trafic aerian din perioada anterioara.
Ca o forma de eficienta sporita Consiliul de Administratie al aeroportului a propus Consiliului Judetean Mures, propietarul aeroportului, sa accepte efectuarea reparatiilor capitale in cadrul procesului de modernizare si extindere a pistei de decolare /aterizare la 3600m x 60m, aspect ce asigura o reducere a costurilor totale cu pana la 38% indicand si sursele posibile de finantare.

Targu Mures, 28 Mai 2011
Conducerea Aeroportului TRANSILVANIA Targu Mures