În ultima perioadă operatorii aerieni își manifestă interesul față de Aeroportul Transilvania Târgu Mureș, interes care ar putea crește în perioada următoare în funcție de dezvoltarea economică, culturală și turistică a zonei care influențează și creșterea numărului de pasageri. În cursul anului 2012, Aeroportul Transilvania Târgu Mureș preconizează deservirea a peste 320.000 de pasageri prin cele nouă (9) destinații care sunt operate în Europa, la care se vor adăuga altele noi în funcție de contractele care se vor încheia între tour operatori și operatorii aerieni.

Pentru asigurarea unui transport aerian de calitate este nevoie de colaborarea operatorului aerian deţinător de aeronave și de personal calificat, care să le exploateze, cu promotorii serviciilor de navigaţie aeriană şi cu promotorii serviciilor aeroportuare. La nivelul României există înregistrați peste 52 de operatori aerieni, care au certificat de operare aeronautică din care doar TAROM, CARPAT AIR şi Blue Air sunt cunoscuţi, ceilalți operatori care activează la rândul lor cu peste 180 de aeronave pe plan intern și internațional fiind mai puțin cunoscuţi.

La nivel mondial există aproximativ 8.500 de operatori aerieni din care în Europa cei mai cunoscuţi sunt KLM, Lufthansa şi British Airways. Este de remarcat faptul că, în ultima perioadă prind avânt operatorii de zboruri de tip low cost, dintre care se desprind de departe Ryanair şi Wizz Air ca cei mai prolifici exponenți. Ryanair cu flota sa de 168 de avioane de tip Boeing 737-800 este cea mai puternică companie aeriană ce transportă anual în jur de 70 de milioane de pasageri.

Pentru a putea transporta pasageri, compania aeriană are nevoie în primul rând de un aeroport cu infrastructură adecvată tipului de aeronave din dotarea operatorului aerian, de servicii la sol de calitate la preţuri mici, de servicii de navigaţie optime, de facilităţi de alimentare cu combustibil de aviație și nu în ultimul rând, de pasageri. Pentru operatorii aerieni pasagerii sunt de fapt clienţii care contează cel mai mult, pentru că sunt singurii care plătesc pentru transportul aerian, toţi ceilalţi sunt furnizori de servicii, care trebuie să fie plătiţi de către compania aeriană. Aferent acestei situații operatorul aerian îşi alege aeroporturile de unde să zboare în funcţie de volumul de pasageri și de destinatiile unde vor aceştia să se deplaseze.

O regiune cu viaţă economică, culturală și sportivă bogată și cu multe oferte turistice este întotdeauna preferată operatorilor aerieni pentru că acolo găsesc un volum mare de persoane care sunt motivate să zboare fie pentru afaceri, pentru participarea la evenimente, pentru turism, fie pentru vizite la rude sau chiar pentru a merge la locurile de muncă.

Aeroportul Transilvania Târgu-Mureş caută prin poziţia sa geostrategică, prin infrastructura diversă şi prin serviciile de calitate la costuri rezonabile să compenseze handicapul unui climat de afaceri apatic şi al unor pachete turistice anoste. O colaborare benefică între administrațiile publice locale, Camera de Comerț, asociațiile sportive, culturale, turistice împreună cu agenții economici propietari de infrastructură și servicii de turism din zonă ar duce ca activitatea de trafic aerian să se dezvolte la nivelul capacităților Aeroportului din Târgu Mureș.

Deocamdată prin măsurile luate de Conducerea Aeroportului în anii anteriori, traficul aerian evoluează continuu cu o creştere de la 74.500 pasageri în anul 2010 la 257.000 pasageri în anul 2011 și de până la peste 320.000 de pasageri cât sunt preconizaţi să fie deserviţi în anul 2012, prin cele nouă (9) destinații din Europa la care se vor adăuga altele noi în funcție de contractele ce se vor încheia între tour operatori și operatorii aerieni.

Conducerea Aeroportului Transilvania Târgu Mureș